onsdag 23 mars 2011

Drabbad av elöverkänslighet

December 2008 blev jag elöverkänslig, hade svårt med talet, att läsa, att förstå och räkna. 
Jag tålde endast stearinljus när mörkret lagt sig och jag ville läsa eller bara se mig omkring, var detta enda ljuskällan.
Jag ringde min syster och berättade att jag blivit överkänslig, (min syster Anemone blev elöverkänslig ca12 år tidigare) och hade mycket erfarenhet och goda råd att ge.
Jag fick mycket information av henne och rekommenderade en hälsoterapeut som arbetar med Aqua Detox och med blodanalys, hon berättade efter analysen vad som saknades i kroppen. Åtgärd: Kosttillskott.
Mycket av denna info saknade jag som ny medlem.

Sakta men säkert har jag kommit tillbaks, amalgam i munnen är numera bortsanerad.
Jag fick kontakt och hjälp av både en kunnig läkare och en kunnig tandläkare, där båda visste att amalgam förgiftar vår kropp.
En månad efter sista tandläkarbesöket (dec. 2010) känner jag en stor skillnad.
Jag kan röra mig så gott som fritt i samhället idag, kan gå i affärer, bank, hälsa på vänner och barn/barnbarn.
Visst kan jag bli utsatt för aggressiv strålning, men i mitt elsanerade hem kan jag hämta upp mig igen, + kosttillskott som är anpassat för mej tål kroppen mer strålning utifrån som vi rör oss i vårt dagliga liv.
Jag får inte glömma min kära make, utan honom hade jag inte stått här idag. Med all hjälp han har gett mig, följt mig till läkare, tandläkare, arbetsförmedling, arbetsgivarinformation, och jag blir respekterad som jag är när han är med.
Undantag var sista besöket på vårdcentralen i Eksjö, där jag upplevde mig mycket kränkt och illa behandlad, läkaren sa mig rakt upp i ansiktet: Det finns inget som heter elöverkänslighet. (min make såg allt.)

Köpte vattenreningsapparat, renar från tungmetaller. Tungmetaller finns i vårt dricksvatten, bl.a. kvicksilver, läkemedelsrester + all annan kemiskt som finns i vårt grundvatten. Det har vi redan för mycket av i våra kroppar.


Du blir vad du äter:
Vad gällde mat, kunde jag inte äta någon mat alls tidigare tyckte jag, allt innehöll konserveringsmedel, blekmedel, klumpförebyggande m.m.
Jag tappade intresset för maten. Hungern uteblev inte - det blev en jobbig tid, sakta men säkert gick det framåt.
Jag själv var tvungen ta tag i detta, jag såg det som ett stort berg.
Idag är allt så naturligt, inget E-medel, kemiska ämnen och så ekologiskt som möjligt.

”Våra kostvanor har förändrats ganska mycket de senaste åren. Idag är det många som riskerar sin egen hälsa för att snabbt få i sig lite mat och bli mätta, istället för att ge kroppen de vitaminer, mineraler, antioxidanter och andra viktiga ämnen som vi behöver.
Många tillverkare struntar helt i vad produkten innehåller och istället för att blanda i naturliga ingredienser med vitaminer, används istället flera kemiska ämnen som i de flesta fall stör vår kropp. Dessa kallas sedan ”ofarliga” av livsmedelsverket.
Vi kan inte leva utan vitaminer och mineraler, de styr kroppens funktioner och är lika viktiga för den som är ung som för den som är äldre”.

Ann-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar